Tuesday, April 10, 2007

سنگ زيرين

با كلي تاخير رسيدم سر كار و بعد از روشن كردن رايانه، رفتم تا حال و احوالي از مرج بپرسم. ديروز برام داستان دوستش و مزاحمتي كه براش درست كرده بود تعريف كرد و هر چي فكر كرديم ديديم به نفعشه كه هر چه زودتر رابطه‌اش را به كل ببره و تموم. طرف داشت رسما اين بيچاره رو عذاب مي‌داد، اين كه يه نفر رو بكاره مرتب به اين زنگ بزنه و بگه فلاني رو من مي‌خوام و غلط كردي بهش نظر داري و اگه بهش نزديك بشي مي‌كشمت! بلكه اينطوري دوست ما تحريك بشه و حسودي كنه و بگه بيا زن من شو! و جالب اينجا كه اين بنده‌ي خدا هيچ در اين واديها هم نبود. قرار گذاشت كه ديروز دختره رو ببينه و ازش توضيح بخواد كه اين چه بازيه كه درآورده. خلاصه... امروز كه باهاش دست دادم ديدم داغ داغه! دست گذاشتم روي پيشونيش، بناگوشش، داشت توي تب مي‌سوخت.
- مرج چي شده؟ تو حداقل سه درجه تب داري! ديروز چي شد؟ خيره يا شره؟
- (با لبخندي تلخ) تموم شد!
- تموم تموم؟ به كل بريدي؟
- تموم تموم!
- (در عين نگراني و ناراحتي سعي كردم شوخ طبعي كنم) جاش خالي نباشه! دارو خوردي؟ استامينوفن داري؟
- نه! نمي‌خواد، خوب ميشم!
- چاي خوردي؟ صبحانه؟
- نه! نتونستم.
رفتم داروخانه يه استامينوفن كدئين گرفتم با آب و بيسكويت گذاشتم جلوش و كمي سر به سرش گذاشتم كه حالا خودكشي نكن!
-
بگذاريد واقعيتي رو براتون شرح بدم!
اين تنها خانمها هستند كه در يك رابطه آسيب مي‌بينند. اونها هستند كه دل دارند و اين دل مي‌شكنه. تنها اونها هستند كه ناراحت ميشن و غصه مي‌خورن. تنها اونها افسرده ميشن. تنها اونها هستن كه بايد مواظبشون بود و در قبالشون كمترين و كوچكترين اشتباهي مرتكب نشد. تنها اونها هستند كه نبايد بازيشون داد. تنها اونها هستند كه آدمم!
با عرض معذرت از تمام آقايان، گور پدر همه‌ي مردها! هر بلايي هم سرشون بيارن مهم نيست! اونها نه احساس دارن، نه عاطفه و دل و نه هيچ چيز ديگه!
-
مردها اينقدر بدبختند كه مثل زنها حتي نظام و مكتب و مسلكي هم براي دفاع از خودشان در مقابل فمينيسم ندارند!
--
قصدم خداي نكرده اهانت به بانوان محترم نيست كه در هر مشتي هم خوب هست و هم بد و مشت هميشه نشانه‌ي خروار نيست. تنها مي‌خواهم نوع نگاه جامعه را به مردان و زنان، در چنين مواردي بازگو كنم. اينكه مردان هميشه پست فطرتند و در پي بازيچه كردن زنان و هيچ گاه هيچ گزندي از اين راه نخواهند ديد؛ و در سوي ديگر، زنان هميشه مظلوم و دردكشيده و تنها قربانيان مسائل عاطفي.
مرد بايد كه در كشاكش درد / سنگ زيزين آسيا باشد
از پژ به دل نگيريد. او هم سنگ زيريني است كه بدين آسيا، آرد شده است!

1 comment:

  1. وقتی انسانها را بر اساس جنسیتشون دسته بندی می کنند چه در خانواده و چه در اجتماع خود بخود این برداشت ها و سوءتفاهمها پیش می آد. ما چه زن و چه مرد همگی قربانی های این خط کشی ها که به اندازه تاریخ قدمت دارند هستیم. نه اون کسی که این شعر رو گفته درست گفته و نه اون کسی که فمنیسم رو مرد ستیزی معنا کرده.سالهاست زنان سراسر دنیا برای دستیابی به حقوق اجتماعی برابربا مردان تلاش می کنند برابر نه بیشتر !اونوقت توی جوامع بسته اون رو اونطوری که دلشون می خواد معنی می کنند و میبرند و میدوزند. انسانها همه با هم برابرند همه عقل شعور ادراک و احساسات دارند و این بسته به جنسیت انها نیست این مائیم که تو گوش پسر بچه ها می خونیم : مرد که گریه نمی کنه !وگرنه بچه بی گناه چه می دونه مرد و زن بودن یعنی چه!؟

    ReplyDelete