Sunday, February 25, 2007

گراني مسكن

اس.ام.اس همشهري رسيد «رئيس‌جمهور گفت: گراني مسكن مصنوعي بود.»
به لحن جمله دقت كنيد، انگار كه حال قيمت مسكن به سقف يك سال پيشش برگشته و رفع گراني شده باشد، بيان شده است. اين نيز يكي از مصاديق عوام‌فريبي بارز دولت نهم است. قيمت يك متر آپارتمان در منطقه‌ي پونك كه سال گذشته نهايتا هشتصد هزار تومان بود، تا حدود يك ماه پيش به سقف يك و نيم ميليون تومان رسيد و حال كه قيمتش صد هزار تومان افت كرده و به يك ميليون و چهارصد هزار تومان رسيده، آقايان اظهار مي‌كنند كه «گراني مسكن مصنوعي بود» و حال دوباره ارزان شد!
--
كتاب 1984 جورج اورول را هر كه نخوانده بداند كه ذهنش هنوز كمي تا قسمتي در كوري سياسي و اجتماعي است. در بخشي از داستان، دولت جيره‌ي شكلات روزانه‌ي مردم را به نصف تقليل مي‌دهد ولي كمي بعد نصف مقدار كم شده را دوباره به جيره اضافه مي‌نمايد (فرض كنيد اول 4 تا بود، بعد شد 2 تا و كمي بعد شد 3 تا) و بعد در بوق و كرنا مي‌كند كه رفاه مردم روز به روز بيشتر مي‌شود و جيره‌ي روزانه‌تان به دو برابر افزايش يافت. و البته هيچ شك نكنيد كه عامه‌ي مردم كاملا اين حرف را قبول مي‌كنند!

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. یه سفر خیلی کوتاه داشتم به شهر ری و چیزهایی که اونجا دیدم من رو به این نتیجه رسوند که اگه بخوای به مردم اونجا ثابت کنی این قضیه ی شکلاتی رو تنها فکر می کنن تو اومدی که همون یه ذره شکلات رو هم ازشون بگیری!
    از ماست که بر ماست

    ReplyDelete
  3. فکر کنم این قضیه در اکثر کشورها صدق می کنه ! اینجا حتی شدیدتر ! بعد از تعطبلات ژانویه قیمت آب برق گاز تقریبا 2-3 برابر شد به اضافه بنزین که روال معمول گران شدن هر ساله رو داشت و بع طبع اینها همه چیز . تقریبا 20 روز از سال گذشته جناب پرزیدنت از تعطیلات !برگشت و گفت من از افزایش قیمتها خبر نداشتم ؟!! درستش می کنم !!ا
    تقریبا 2 ماه از سال گذشته و هنوز
    داره درستش می کنه
    و مردم هنور امیدوارند!ا

    ReplyDelete
  4. راستی خودم هم شک کردم که عکس هست یانه ! اما ظاهرا برای شما باز نشده:))

    ReplyDelete