Thursday, February 1, 2007

تبليغات منفي

نخواهيد و نپرسيد كه اين متن از كجا و به كجاست، همين بس كه بخشي از گزارشي حقيقي از موسم حج امسال است. با حاجي واشنگتن هم عقيده‌ام كه اگر جنگي هم شد، نه از سوي امريكا كه با نقشه و خواست اعراب خواهد بود. به نوع تبليغات دقت كنيد كه چقدر ظريف و كم‌رنگ اما تاثيرگذار است.

يكي از حجاج فرانسوي (اصالتا اهل آفريقا بود) و همسرش كه با اينجانب برخورد نمود و (...) مطالب جالب توجهي بيان نمود كه به شرح ذيل مي‌باشد:
از زمان ورود كاروان ما به عربستان چند روحاني عربستاني به كاروان ما وارد و كليه امور مذهبي و سئوالات شرعي ما را بر عهده گرفتند. اين افراد شبهات زيادي را طرح مي‌كردند و ما را بر آن داشتند كه نسبت به تشيع بسيار بدبين شويم. با شنيدن اين مسائل من با ديدن ايرانيان آرزو مي‌كردم كه اي كاش يهود به‌جاي آنها به دور خانه خدا طواف مي‌نمود. اما امروز با آشنايي با جنابعالي و دريافت پاسخ سئوالات و شنيدن حقايق، نظرم كاملا فرق نموده است. از جلمه مطالب طرح شده از سوي اين روحانيون:
ايرانيان نماز جمعه نمي‌خوانند و معتقدند تا آمدن امام مهدي‌شان نبايستي نماز جمعه خواند.
نيروهاي حزب‌الله لبنان به هنگام جنگ با نيروهاي اسرائيلي، پيش‌بندهايي را بر پيشاني خود بسته بودند كه عبارت اشهد ان علياً رسول‌الله نوشته بود. (احتمالا اين اقدام از سوي وهابي‌ها جهت كم‌رنگ نمودن تاثير حزب الله بر توجه افكار عمومي مسلمانان نسبت به تشيع صورت مي‌گيرد.
شب جمعه با مشاهده نيروهاي فراوان پليس مسلح عربستان از شيوخ پرسيدم چرا در اين مكان امن اين همه نيروي نظامي آمد؟ اظهار داشتند ايراني‌ها مي‌خواهند يك دعايي بخوانند و سپس به دور قبر پيامبر طواف نمايند.

No comments:

Post a Comment