Tuesday, August 19, 2008

فیلم خوب

چند شبه که پشت سر هم دارم فیلمهای خوب می‌بینم! اول Shawshank بعدش Malena و امشب هم Eyes wide shut کوبریک بزرگ! قبلش هم یه فیلم متوسط از آل پاچینوی عزیز به نام Sea of love قبلترش یه شاهکار، Qullls و قبلتر از همه و در ابتدای این زنجیره‌ی طلایی، فیلمی که سالها هوس دیدنش رو داشتم: Scent of a woman.
نامها اینقدر بزرگ و معروف هستند که تنها از همچو منی برمیاد تا الان ندیده باشدشون! پس بهتره الکی وراجی نکنم! فقط دوست دارم به عنوان کسی که زمانی پسربچه‌ای بوده و آهسته آهسته پا به دوران مردی نهاده، اعتراف کنم که هیچ فیلمی به قدر مالنا نتونسته بحران هویتی که پسرها در دوران بلوغ بهش دچار میشن رو به تصویر بکشه! یه جورایی نوستالژی بود برام! تب و تابهای سالهای راهنمایی و دبیرستان! نگاه پاک و معصومی که به بعد ناپاک و نامعصوم(!) جدید هویت و شخصیتم داشتم! و سرگیجه‌ای که هیچکس در درمانش بهم کمکی نکرد! هیچکس هرگز نفهمید! همین بود که اینقدر زود بزرگ شدم!

پ.ن.
نیچه رو هم بین همون فیلمهایی که گفتم دیدم! When nitche wept. این یکی هم عالی بود. خدا رو شکر حداقل به اندازه‌ی یک هفته‌ی دیگه فیلم خوب برای دیدن دارم!

3 comments:

  1. راست می‌گی، منم نسبت به مالنا همین حس رو داشتم. البته تورناتوره قشنگ بلده با احساسات آدم بازی کنه

    ReplyDelete
  2. از این فیلمایی که گفتی من عطر زن و چشمان باز کاملا بسته رو دیدم. عطر زن آل پاچینو حرف نداشت . من عاشق اون لهجه ی کلنلیش و کارای ابلهانه و اون رانندگیشو که با اینکه همه می دونن آب کور نیست اما انقدر قشنگ نقش کور رو بازی می کنه که آدم حسش می کنه و بخصوص قشنگ ترین صحنه ی فیلم که همون رقصش توی کافی شاپه هستم. منم خیلی فیلم دیدم . و به زودی رو می کنم و دل همتون رو می سوزونم با فیلمایی که دیدم :دی

    ReplyDelete