Sunday, October 14, 2007

مرغ يا تخم مرغ

از صبح كه نوشته‌ي دوست تازه به بلاگر بازگشته‌مون رو خوندم ناخودآگاهم به شدت درگير قضيه‌ي مرغ و تخم مرغ بود! اين كه واقعا اول مرغ به وجود آمد يا تخم مرغ. معمايي به ديرپاي تاريخ فلسفه‌ي بشريت. به راستي...
-
در ذهنم جرقه‌اي چشمك زد و به شهودي رسيدم نادانسته؛ يقيني كه تزلزلي در آن راه نباشد... بي‌شك ابتداي اين دور سلاسل مرغ بوده و نه تخم مرغ. چرا؟ روشن و مبرهن است. پروردگار عالم كه آفريننده‌ي همه‌ي ما و شماست و هر جنبنده و ناجنبنده، بي‌شك به آن روزهاي اوليه خلقت آنچنان پر كار و پرمشغله بوده است كه در تصوراتمان نيز گنجيدن نتواند. پس چگونه مي‌شود انتظار داشت كه تخم‌مرغ آفريده به نخست كه آن تخم مرغ براي جوجه شدن محتاج حرارتي است كه از خوابيدن مرغ بر آن تامين مي‌شود. نعوذبالله نكند مي‌گمانيد كه خداوند متعال بيكار بوده كه خود بيايد و بر تخم مرغ بيست و يك روز بنشيند، هان؟ اوف بر شما باد كه فكرتان حرامي است و ذهنتان شيطاني. بايسته است تمام كساني كه زين پس چنين انديشه‌ي كفرآميزي دارند را به درون آتش انداخت و هر آينه سرب داغ بر سر و صورتشان ريخت كه سفسطه‌اي چنين كوچك را بلواي عظيمي موجب نشود. باشد كه در زمره‌ي ضالين و گمراهين نباشيد.

3 comments:

  1. حاج آقا مسئله اي كه ذكر كردين رو منم باور دارم ولي مجازات فكر انحرافي كه احتمال داشت به ذهنم خطور كنه رو نمي دونستم كه با حكمي كه شما فرمودين بنده روشن شدم !

    :)))))))))))))

    ReplyDelete
  2. با عرض سلام خدمت شما

    قربان حسابی شرمنده کردید من را. از لطف شما سپاسگزارم. متقابلا لینک شما را در وبلاگم قرار دادم.

    امیدوارم راهنمائی های خودتان را از من دریغ نفرمائید.

    با تشکر و تقدیم احترام
    ققنوس

    ReplyDelete
  3. اول تخم مرغ بوده که گوشه ای افتاده بود. بعد یک دایناسور که عطسش میگیره اونو گرم میکه میشه جوجه!
    فهمیدی؟!

    ReplyDelete