Saturday, January 26, 2008

حرف راست

مسابقه‌ي «رد پا» رو بايد ديده باشيد. از شبكه‌ي تهران پخش ميشه و ميشه گفت برنامه‌ي بدي هم نيست. اين چند وقته مجري‌هاش "افشين زينوري" و "بهمن هاشمي" هستند كه هر چند شب يك بار جاشون رو به هم ميدن. امشب يكي از شركت كننده‌ها پس از پايان بازيش گوشي رو ميده به بچه‌اش كه با مجري امشب اين برنامه "افشين زينوري" سلام و ادبي كنه. بچه‌هه هم بعد از يه كم «دوستت دارم» بازي نه گذاشت و نه برداشت و مستقيم حرف دلش رو زد:
«...ميشه شما هم يه كم مثه آقاي هاشمي مسخره بازي دربياريد؟!»
--
ميگن حرف راست رو بايد از بچه شنيد!

Sunday, January 20, 2008

سال نوري

ديشب خسته و كوفته از يك صبح تا ظهر در كوهستان و يك عصر تا غروب جمع كردن و بستن اسباب و اثاثه براي اسباب كشي و پس از كلي لرزيدن در سرماي خيابان بي‌مسافركش، تاكسي گيرم آمد و پريدم به صندلي عقب. در صندلي جلو آقايي حدود پنجاه ساله، هيكل آآآ، سيبيل بناگوش در رفته، همچو مني عينكي و هدبند به سر بسته، نشسته بود و مشخصا از اصحاب سخن بود و راننده كه حداقل ده سالي جوانتر ميزد، آشكارا "گير افتاده بود"!
همين طور كه از علوم و فنون و كمالات و معجزات مختلف مذكور در انواع و اقسام كتابهاي قديمي بي‌نام، منقول از نويسندگان و كاتبان معروف و مشهور قديمي و البته باز هم بي‌نام، داد سخن مي‌داد؛ يكباره گوشم تيز شد و مغزم را قاچ كرد! عنايت بفرماييد:
«علما و دانشمندان اعلام كردند كه ششصد هزار سال نوري طول ميكشه تا يك درصد از مغز انسان رو كشف كنن و بفهمن كه چيه!»
--
پ.ن
خب شايد كسي هم مثله من پيدا بشه كه اينقدر بي‌سواد باشه كه ندونه كه "سال نوري" واحد "زمان" نيست كه واحد "فاصله" است كه!

Friday, January 18, 2008

فيله

... فيله اومد آب بخوره، افتاد و...
دندونش؟... صورتش؟... عاج و خرطومش؟... دست و پاش؟... در واقع و با عرض معذرت بايد بگم «دهنش سرويس شد»! چون آب حوض كاملا يخ زده بود!

Saturday, January 12, 2008

بازي

- بازي چند چند شد؟
- صفر- صفر!
- جدي؟! گلاي بازي رو كيا نزدن؟!

Tuesday, January 1, 2008

پاره پاره

بر روي كاغذي مطلب كوتاهي نوشتم تا بيايم و اينجا به عنوان پست جديد، هوايش كنم ولي به يكباره خوشم آمد پاره پاره‌اش كنم وچنين كردم!
--
عجب پست با محتوايي شد اين!